Volg ons op:

Veelgestelde vragen

Spaarsysteem gebruiken

Hoe registreer ik een klant die geen e-mailadres heeft?

Een e-mailadres is geen vereiste bij het registreren van een nieuwe klant. Als de klant geen e-mailadres heeft laat u dit veld open en vult u alleen de overige gegevens in. In dit geval is het uiteraard voor de klant niet mogelijk om nieuwsbrieven met acties of een verjaardagsmail te ontvangen, die u mogelijk via de Loyalty Mail Manager verstuurt. Zonder e-mailadres kan de klant ook de spaarapp niet activeren op de smartphone.

Kan ik het spaarsysteem koppelen aan mijn kassasysteem?

Ja, met het online spaarsysteem is het mogelijk om een koppeling te maken met uw kassasysteem. U kunt ook kiezen voor het Loyalty Desk kassasysteem.

Kan ik het spaarsysteem koppelen aan mijn webshop?

Ja, het is mogelijk om uw spaarsysteem te koppelen aan uw webshop.

Heb ik als ondernemer inzicht in het aantal klanten en de gespaarde punten?

In uw eigen database op de Loyalty web server kunt u online uw klanten beheren en rapportages maken en uitdraaien. Hierdoor heeft u inzicht in het aantal loyale klanten en het aantal gespaarde punten en uitgegeven kortingen.

Ik heb geen internet op mijn locatie. Kan ik nu gebruikmaken van het spaarsysteem?

Als u geen internet tot uw beschikking heeft, dan is een smartphone met 4g een optie. Hierdoor kunt u alsnog gebruikmaken van het online spaarsysteem.

Klantenservice

Voor meer vragen over de spaarsystemen en spaarprogramma’s neem u contact op met onze klantenservice.

De vraag van uw klant

De klant is zijn of haar pas vergeten. Wat nu?

Het kan gebeuren dat de klant zijn of haar pas een keer vergeet. Dit is gelukkig geen probleem. Bij uw licentie ontvangt u gratis enkele mastercards. Met deze kaarten kunt u de gegevens van de klant opzoeken en alsnog de spaarpunten aan de klant toekennen. Zo kan de klant ook zonder pas punten sparen.

De klant is zijn of haar pas kwijt. Wat kan ik doen?

De pas die uw klant is verloren kan geblokkeerd worden. De gespaarde punten of het bedrag op de kaart kunnen overgezet worden naar een nieuwe pas.

Kunnen klanten met de klantenpas van mijn organisatie ook bij andere organisaties punten sparen en korting krijgen?

In principe zijn de spaarprogramma’s en klantpassen uniek per bedrijf. Wel is de pas te gebruiken op meerdere vestigingen. Echter zijn er ook gezamenlijke spaarsystemen mogelijk. Hierbij sparen klanten met één pas bij alle aangesloten deelnemers.

Moet het bedrag dat op de cadeaupas staat in één keer uitgegeven worden?

Nee, dit hoeft niet. Als de klant slechts een gedeelte van het bedrag dat op de pas staat uitgeeft, blijft de resterende waarde gewoon op de cadeaupas staan. Wanneer het volledige bedrag wordt verzilverd, kan de klant ervoor kiezen de kaart opnieuw op te waarderen en bij een volgende aankoop weer te gebruiken.

Kan de klantenkaart gekoppeld worden aan een app?

Ja. Als u gebruikmaakt van het online spaarsysteem bieden wij u de Loyalty App aan. Deze app kunnen uw klanten gratis downloaden. In de app staan hun gegevens en het saldo. U kunt ook uw eigen app door ons laten ontwikkelen.