Volg ons op:

Loyalty Desk kassasysteem

Loyalty Desk Kassasysteem

Het Loyalty Desk programma is een veelzijdig kassasysteem. Geïntegreerd in het systeem is het Loyalty spaarsysteem met o.a. spaarpassen en gift cards. Met het uitgebreide web based back-office systeem, Loyalty Manager, kan beheer, rapportage en marketing uitgevoerd worden.transactcombinationfulltiny

Hardware

Noodzakelijk is een PC met internetverbinding, een monitor en een barcode scanner. Optionele componenten zijn:

Touch-screen monitor. Er is dan geen muis of toetsenbord benodigd.


Bonnenprinter (Lay-out is instelbaar).


Kassalade


Customer display


PIN automaat CCV. In geval men een CCV terminal heeft wordt deze door Loyalty Desk aangestuurd.


Finger print scanner: medewerker logt in door vinger te scannen. Dit gaat sneller dan inloggen d.m.v. invoeren code.


Loyaltygroup kan u de bovenstaande hardware tegen scherpe prijzen leveren, inclusief onderhoudscontract.

Werking software

Aanmaken prijslijsten, productgroepen en producten

In de Loyalty Manager webapplicatie kunnen prijslijsten aangemaakt worden. Elke kassa is aan één prijslijst gekoppeld. Er kunnen dus één of meer prijslijsten zijn. Tevens kunnen productgroepen en producten (naam, artikelcode, omschrijving, BTW percentage, barcode en eventueel afbeelding) aangemaakt worden. Vervolgens kunnen producten aan een prijslijst toegevoegd worden (met productgroep, prijs, bonuspunten, flexibele prijs ja/nee, aantal in voorraad). Uiteraard kunnen alle bovenstaande gegevens ook weer gewijzigd worden. Prijslijsten kunnen ook via Excel geïmporteerd worden. Hiertoe kan een specifiek importprogramma aangeleverd worden.

Opstarten programma

Elke medewerker heeft zijn/haar eigen inloggegevens. Een medewerker kan inloggen door ID en Pincode in te voeren of door middel van de fingerprint scanner. Het systeem kan ingesteld worden op verplicht inloggen voor elke transactie of alleen bij opstarten van het kassaprogramma.

Producten selecteren

Na inloggen worden de productgroepen en bijbehorende producten getoond.

Men selecteert een product door op het product te klikken of op de scan knop te klikken en de barcodes van producten te scannen. Indien een product een flexibele prijs heeft, dient deze ingevoerd te worden. Orderregels kunnen ook toegevoegd worden door de barcodes van producten te scannen of de productcode in te voeren.

Door nogmaals op een product te klikken wordt het aantal opgehoogd. Men kan ook het aantal invoeren door op de knop Aantal te klikken. Voorts kan men een korting geven op een product.

Links onderaan het scherm worden alle geselecteerde producten weergegeven (naam, aantal, prijs en evt. bonus). Het klantendisplay toont het laatst geselecteerde product, prijs en (sub)totaal.

Men kan ook gift cards opwaarderen, facturen aanmaken en uitgaven doorvoeren.

Afrekenen

Nadat op de knop Afrekenen geklikt wordt, verschijnt het scherm Betalingswijze.  Men kan contant betalen, met PIN, met een gift card of met het opgebouwde tegoed van de spaarpas. Spaarpassen en gift cards kunnen fysieke barcodepassen zijn of barcodes in de spaarapp (iPhone of Android).

Men kan een transactie ook met meerdere gift cards afrekenen. Ook zijn gedeeltelijke betalingen mogelijk, dus een bepaald bedrag contant en het restant met PIN of met bijvoorbeeld het bedrag op een gift card en het restant contant.

Bij afronding van een transactie wordt:

de kassalade geopend (indien het een contante betaling betreft).


een bon uitgeprint.


het totaalbedrag op het klanten display getoond.


het teruggavescherm getoond (indien het een contante betaling betreft) en


worden online de gespaarde punten bij het spaartegoed van de klant geschreven (indien er een klantenpas gescand is).


Alle gegevens van transacties (locatie, datum, tijdstip, medewerker, product, aankoopbedrag, BTW, korting, bonus, spaaraccount) worden naar de centrale online database verwerkt en kunnen via Loyalty Manager geanalyseerd en gerapporteerd worden.

Autorisatie

In Loyalty Manager kan door de beheerder bepaald worden welke rechten een medewerker heeft:

  • Kassalade mag tussendoor geopend worden.
  • Geld in lade kan gewijzigd worden (bijvoorbeeld aan het begin van de dag wordt er 350 euro in de kassa gedaan en wordt dit met deze functie geregistreerd).
  • Dagtotalen scherm (zetbon) kan getoond worden. Deze kan vervolgens per email verzonden of afgedrukt worden. Aan het eind van de dag worden de dagtotalen automatisch per email naar een opgegeven email adres verzonden.

Mogelijkheid om vinger van medewerker te scannen opdat deze kan inloggen in het systeem.

Voorraadbeheer

In Loyalty Manager kunt u bij de producten van de geselecteerde prijslijst het aantal op voorraad inzien en invoeren of ophogen (indien geautoriseerd). Bij verkoop van producten wordt dit aantal in mindering gebracht. Loyaltygroup kan tevens een programma voor een Android tablet aanleveren waarmee barcodes gescand kunnen worden en het aantal nieuwe producten ingevoerd kan worden. Dit programma is vooral handig voor het voorraadbeheer in magazijnen.

Pastypes

  • Loyalty passen
    Zie onderstaand.
  • Gift cards
    Gift cards vertegenwoordigen altijd een waarde in geld bedragen.
  • Mastercards
    Indien een master card gescand wordt kan men een klant opzoeken op diverse NAW gegevens en indien er minder dan 50 klanten op de ingevoerde zoekcriteria gevonden worden, kunnen deze weergegeven worden. Zodoende kan men een klant selecteren die zijn/haar loyalty pas niet bij zich heeft en vervolgens de klant toch laten sparen.
  • Vouchers
    In Loyalty Manager kan men de module Vouchers selecteren en een voucher aanmaken.
    Vouchers hebben een geldigheidsduur (datum/tijd van, datum/tijd tot), een waarde in punten en geldig zijn bij alle kassa’s in een project of alleen bij een geselecteerde organisatie. Dit laatste is natuurlijk alleen van toepassing indien er meerdere deelnemers in een project zijn. De voucher kan naar de Loyalty app verzonden worden (inclusief push bericht) en/of per email verzonden worden. Indien een loyalty pas en vervolgens een voucher gescand wordt en deze geldig is, worden de punten van de voucher op het account van de klant bijgeschreven.

Sparen met loyalty passen

Klantenpassen kunnen vooraf, tijdens het maken van transacties en zelfs na afronding van transacties gescand worden. De klanten sparen voor punten. Gift cards hebben altijd een geldwaarde.

In de Loyalty Manager backoffice software kan bepaald worden wat de verrekening is, dus bijvoorbeeld dat men voor elke euro 1 punt krijgt.

De waarde van een punt (voor verzilvering spaarpunten) kan eveneens in Loyalty Manager bepaald worden.

Lees hier meer over onze verschillende pastypes!

Klanten registreren of klantgegevens wijzigen

Wanneer men een loyalty pas scant, dan verschijnt de pas met klantgegevens rechts onderaan het scherm. De loyalty pas kan een fysieke pas met barcode zijn of een barcode in de Loyalty app (of uw eigen dedicated app die Loyaltygroup op verzoek tot stand kan brengen).

U kunt nu een transactie maken, maar u kunt ook de klantgegevens invoeren of wijzigen.

Indien een klant nog niet geregistreerd is staat bovenaan “Nieuwe klant” i.p.v. de naam van de klant. Bij opslaan wordt de klant dan aan het pasnummer gekoppeld.

Bij het invoeren van adresgegevens hoeft u alleen maar de postcode en het huisnummer in te voeren en op de Vind knop (icoontje met loep) te klikken, straatnaam, provincie, stad en land worden dan automatisch aangevuld.

Er kunnen ook extra velden gedefinieerd zijn (in bovenstaande afbeelding) “Hobby”. Deze kunnen van verschillende types zijn:

  • Alfanumeriek veld (max. 50 tekens)
  • Datum veld
  • Tijd veld
  • Datum/tijd veld
  • Integer veld (heel getal)
  • Selectieveld

Bij opslaan wordt gecontroleerd of de ingevoerde waarde voldoet aan het veldtype. Selectie velden kunnen worden onderhouden in Loyalty Manager, hier kan men items toevoegen, wijzigen of verwijderen. In Loyalty Manager kan men tevens verplichte velden definiëren. Achternaam is altijd een verplicht veld.

Kosten en prestaties

Het Loyalty Desk kassasysteem is betreffende prestatie/prijsverhouding het meest voordelige kassasysteem in de markt.  U betaalt slechts de vaste, lage maandelijkse licentiekosten. Dit is dus inclusief het maken van transacties, al het dataverkeer, het gebruikmaken van het back-office systeem en alle extra mogelijkheden van het Loyalty systeem. Extra kosten zijn er alleen voor de hardware (indien u daar nog niet over beschikt) en de klantenpassen, gift cards en vouchers.

Loyalty Desk is het meest complete kassasysteem met pasklare oplossingen!

Vraag uw offerte aan!

Wilt u weten wat een spaarprogramma voor uw onderneming kan betekenen? In 5 eenvoudige stappen kunt u hier het door u gewenste systeem samenstellen en een vrijblijvende offerte aanvragen. Klik op de onderstaande button om een vrijblijvende offerte op maat voor u samen te stellen.

Wilt u persoonlijk geïnformeerd worden over het Loyalty concept? Bel 0320 411356 of vul het Info aanvraag formulier in. Wij geven op al uw vragen een passend antwoord.